لوکیشن ها

چگونه از تهران به اسلامشهر برویم؟ (8 روش راحت رفت و آمد)

  • سفر از تهران به اسلامشهر، یک تجربه هیجان ‌انگیز را برای شما به همراه خواهد داشت و شما می توانید با انواع مختلف وسایل نقلیه از جمله خودرو، اتوبوس، موتورسیکلت، و حتی دوچرخه این مسیر را بیپمایید. راه و روش های مختلف و مسیرهای متنوعی برای سفر از تهران به اسلامشهر وجود دارد.

    چطور از تهران به اسلامشهر بریم؟

    از این رو شما هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای از این بابت نخواهید داشت. افرادی که قصد دارند به اسلامشهر سفر کنند، می توانند از بزرگراه ها، جاده های اصلی و حتی مسیر های فرعی برای سفر خود استفاده کنند. در ادامه به بررسی انواع راه های مختلف و وسیله های نقلیه متنوع که شما را از تهران به اسلامشهر می رسانند، بپردازیم. پس در ادامه با سایت مرجع در تهران همراه باشید.


    1- رفتن به اسلامشهر  با خودرو شخصی

    برای سفر از تهران به اسلامشهر با استفاده از خودروی شخصی، در ابتدا لازم است تا جهت‌ یابی و برنامه ‌ریزی درستی را داشته باشید. در واقع در ابتدا باید مشخص کنید که کدام مسیر برای شما راحت تر بوده و زودتر می توانید به مقصد برسید. فاصله بین تهران تا اسلام شهر حدود 30 تا 40 کیلومتر بوده و شما کم تر از یک ساعت می توانید به اسلامشهر برسید.

    خودرو شخصی

    با توجه به نزدیکی اسلامشهر به تهران، سفر با خودروی شخصی می‌تواند یکی از راحت ‌ترین و انعطاف‌ پذیرترین روش ‌ها مسافرت باشد. البته به عنوان یک نکته بسیار مهم باید در نظر داشته باشید که مسیر انتخابی و جم ترافیک دو عامل بسیار مهم در تعیین مدت زمان لازم برای رانندگی از تهران به اسلامشهر هستند. در تیتر های بعدی این دو پارامتر را به طور کامل تر و دقیق تر برای شما شرح داده ایم.

    بهترین زمان سفر از تهران به اسلامشهر با خودرو شخصی

    بهترین زمان برای سفر از تهران به اسلامشهر با خودرو شخصی ساعات غیر اوج ترافیک مانند ساعات صبح زود یا شب است. در این بازه زمانی ترافیک بسیار کم بوده و شما می توانید با سرعت بیشتر و البته راحت تر به اسلامشهر سفر کنید. از طرفی دیگر تجربه نشان داده است که در روز های تعطیل و آخر هفته ترافیک کم تری وجود دارد. به همین دلیل نیز این روز ها می توانند به عنوان زمان های مناسب برای سفر از تهران به اسلامشهر باشد.


    2- استفاده از خدمات تاکسی

    اگر قصد دارید تا برای سفر خود از تاکسی استفاده کنید، با گزینه های متعددی روبه رو خواهید شد. تاکسی ‌هایی که این مسیر را پوشش می‌دهند، می‌توانند شامل تاکسی‌ های درون شهری، تاکسی‌های برون شهری، سرویس‌های تاکسی تلفنی، و همچنین اپلیکیشن‌های حمل‌و‌نقل مانند اسنپ یا تپسی باشند. در ادامه هر یک از این تاکسی ها را برای شما توضیح داده ایم.

    بخوانید
    خانه سالمندان تهران (آدرس، تلفن، منطقه، هزینه) لیست 10تایی

    تاکسی برون شهری

    می‌توانید به یکی از پایانه‌ های تاکسیرانی تهران که سرویس‌ های برون شهری ارائه می‌دهند مراجعه کرده و از خدمات مسافر بری آن ها استفاده کنید. شما می توانید یک تاکسی را به صورت شخصی اجاره کنید. همچنین می توانید منتظر مسافران دیگر بمانید تا بعد از پر شدن ظرفیت (4 نفر) به سمت مقصد حرکت می‌کنند تاکسی های برون مرزی در پایانه های تاکسیرانی ترمینال های جنوبی، غربی و آناتولی این خدمات را ارائه می دهند.

    تاکسی برون شهری

    تاکسی‌های درون شهری

    در هر کجای تهران که زندگی می کنید می توانید در خیابان تاکسی بگیرید و به راننده اطلاع دهید که قصد سفر به اسلامشهر را دارید، بسیاری از رانندگان این سفر را قبول می کنند و شما بایستی در مورد هزینه آن با راننده صحبت کنید. البته به طور کلی استفاده از این گزینه، برای افراد هزینه بیشتری را دارد. همچنین نرخ مشخصی برای آن برای تاکسی های درون شهری تعیین نشده است و شما بایستی بر سر قیمت با راننده به توافق برسید.

    تاکسی شهری

    سرویس‌های تاکسی تلفنی

    یکی دیگر از راه های استفاده از تاکسی برای سفر به اسلامشهر تماس با یکی از شرکت ‌‌های تاکسی تلفنی و درخواست سرویس به اسلامشهر است. این شرکت ‌ها معمولاً نرخ ثابتی برای سفرهای برون شهری دارند که کمی مناسب‌ تر از تاکسی ‌های خیابان‌گیری است.

    نکات مهم سفر از تهران به اسلامشهر با تاکسی

    در هر صورت و با انتخاب هر یک از روش های استفاده از تاکسی، بهتر است تا در ابتدا از توافق کامل خود با راننده در مورد مسیر و نرخ کرایه اطمینان حاصل کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. همچنین، آمادگی برای پرداخت عوارضی که در طول مسیر وجود دارد، لازم است.


    3- اپلیکیشن ‌های حمل ‌و ‌نقل

    با استفاده از اپ ‌های حمل و نقل مانند اسنپ یا تپسی، می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به دنبال تاکسی، به صورت یک راننده برای سفر خود پیدا کنید. از طرفی دیگر در این اپلیکیشن ها امکان مشاهده نرخ هزینه ها برای مسافرت نیز وجود دارد. از این رو شما قبل از تایید درخواست خود می توانید از هزینه سفر آگاه شده و به طور دقیق تری، تصمیم گیری کنید.

    تاکسی با اسنپ

    4- مسافر کش های شخصی

    در پایانه های جنوبی، غربی و آناتولی (به خصوص پایانه جنوب) رانندگان بسیار زیادی وجود دارند که دائما در حال انتقال مسافر از تهران به اسلامشهر هستند. شما نیز می توانید با یکی از این راننده ها صحبت کرده و با او به اسلامشهر سفر کنید.

    توجه داشته باشید که مسافر کش های شخصی، نرخ ثابت و مشخصی ندارند. به همین دلیل نیز بهتر است تا با چند راننده در مورد قیمت صحبت کنید تا بتوانید با کم ترین هزینه و به صورت اقتصادی از تهران به اسلامشهر سفر کنید.


    5 – رفتن به اسلامشهر با موتورسیکلت

    اگر قصد دارید از تهران به اسلامشهر سفر کنید، می توانید از موتورسیکلت استفاده کنید. موتورسیکلت می تواند یک تجربه جدید و هیجان انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد. از آن جایی که مسیر تهران به اسلامشهر مناظر طبیعی بسیار جذابی دارد، سفر با موتورسیکلت لذت بخش تر می شود.

    بخوانید
    25 بهترین آزمایشگاه ژنتیک تهران [جوابدهی سریع و دقیق]

    البته توجه داشته باشید که برای سفر با موتورسیکلت بایستی از سلامت کامل موتورسیکلت خود اطمینان حاصل کرده و نکات ایمنی به خصوص استفاده از کلاه را جدی بگیرید.

    موتورسیکلت

    شاید جالب باشد تا در اینجا با طرح ترافیک تهران نیز آشنا شوید.


    6 – رفتن از تهران به اسلامشهر با اتوبوس

    اگر قصد سفر به اسلامشهر با اتوبوس را دارید باید به یکی از پایانه ‌های اتوبوسرانی در تهران مراجعه کنید. پایانه جنوب، پایانه غرب، و پایانه بیهقی در تهران پایانه هایی هستند که از سرویس اتوبوس به سوی اسلامشهر برخوردارند. برای تهیه بلیط اتوبوس به مقصد اسلامشهر می‌توانید به صورت حضوری به پایانه مراجعه کرده و بلیت خود را از دفتر بلیت ‌فروشی خریداری کنید.

    از طرفی دیگر شما می توانید با مراجعه به صورت آنلاین بلیط خود را تهیه کنید. به صورت روزانه تعداد زیادی اتوبوس از این پایانه ها به سمت اسلامشهر حرکت می کنند به همین دلیل نیز شما می توانید در بازه های زمانی مختلف از اتوبوس برای سفر خود استفاده کنید. از این رو دغدغه ای از این بابت نخواهید داشت. همچنین استفاده از اتوبوس به عنوان اقتصادی ترین روش برای سفر از تهران به اسلامشهر دانسته می شود.

    اتوبوس


    7- رفتن به اسلامشهر با قطار

    برای سفر از تهران به اسلامشهر با قطار، ابتدا باید به یکی از ایستگاه ‌های قطار در تهران مراجعه کنید. ایستگاه راه‌آهن تهران یکی از اصلی‌ترین ایستگاه ‌هایی است که این خدمات را برای مسافران عرضه می کند. شایان ذکر است که قطار های تهران به اسلامشهر به صورت دوره‌ای در طول روز حرکت می‌کنند و زمان سفر نیز معمولاً کوتاه است.

    شما می توانید به صورت حضوری یا آنلاین بلیط خود را تهیه کنید. همچنین بهتر است تا حداقل نیم ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه حاضر باشید. سفر از تهران به اسلامشهر با استفاده از قطار کمی زمان بر تر از روش های دیگر است. اما با این همه حال می تواند گزینه بسیار مناسبی برای سفر باشد.

    قطار اسلامشهر

    همچنین پیشنهاد میکنیم تا مطالعه مطلب چطور از تهران به شهریار بریم؟ را نیز از دست ندهید.


    8 – رفتن به اسلامشهر با دوچرخه

    برای سفر از تهران به اسلامشهر با دوچرخه، بایستی از آمادگی‌ فیزیکی لازم برای طی کردن این مسافت برخوردار باشید. از طرفی دیگر این سفر با توجه به مسیر و شرایط جاده ‌ای چالش‌برانگیز خواهد بود. لطفاً توجه داشته باشید که سفر با دوچرخه از تهران به اسلامشهر توصیه نمی‌شود. این روش فقط برای افرادی مناسب است که تجربه دوچرخه سواری حرفه ای را داشته باشد.

    دوچرخه


    هزینه سفر از تهران به اسلامشهر

    هزینه‌ی سفر از تهران به اسلامشهر به عوامل مختلف مانند ب روش حمل و نقل، مسافت، و وسیله‌ی انتخابی و… بستگی دارد. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا با استفاده از خودرو شخصی به اسلامشهر سفر کنید، هزینه‌ی سفر شامل سوخت، مصارف خودرو و وقت طی مسافت است. یا اگر از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، هزینه‌ی سفر شامل هزینه‌ی بلیط یا هزینه‌ی اجاره وسیله‌ی حمل و نقل عمومی خواهد بود.

    از این رو به طور کلی نمی توان یک هزینه مشخص و معین را برای سفر از تهران به اسلامشهر تعیین کرد. اما به دلیل مسافت کوتاهی که این دو شهر با یکدیگر دارد، هزینه های کمی برای سفر از تهران به اسلامشهر خرج می شوند.

    بخوانید
    بهترین روش های رفتن از تهران به شهر قدس (9 روش رفت و آمد)

    هزینه سفر


    مدت زمان سفر از تهران به اسلامشهر

    مدت زمان لازم برای سفر از تهران به اسلامشهر به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت حجم ترافیک و وسیله نقلیه ای که انتخاب می کنید، بیشتر تاثیر را بر روی مدت زمان لازم برای سفر به اسلامشهر دارند. به طور معمول این سفر 45 دقیقه الی 1 و نیم ساعت است.


    بهترین مسیر ها برای سفر از تهران به اسلامشهر

    برای سفر از تهران به اسلامشهر مسیر های مختلفی وجود دارد. در واقع با توجه به منظقه ای که در آن سکونت دارید، مسیر های متفاوت تری برای سفر به اسلامشهر تعریف می شوند. در ادامه به بررسی بهترین مسیر ها برای سفر از تهران به اسلامشهر پرداخته ایم.

    شمال تهران

    مسیر اصلی برای سفر از تهران به اسلامشهر برای افرادی که در شمال تهران هستند، از طریق اتوبان همت و جاده اسلامشهر است. شما می‌توانید برای سفر به اسلامشهر از اتوبان همت خارج شده و به سمت جنوب حرکت کنید. پس از گذشتن از محله‌ های تهرانپارس و ورامین، به اسلامشهر می‌رسید.

    شرق تهران

    برای سفر از شرق تهران به اسلامشهر بهترین گزینه استفاده از جاده های اصلی و معروفی که به سمت جنوب می‌روند است. یکی از مسیرهای اصلی این منطقه جاده همت است که به تونل همت و سپس به جاده اسلامشهر می‌رسد.

    غرب تهران

    اگر ساکن غرب تهران هستید می توانید از خیابان ‌ها و بزرگراه ‌های متنوعی برای سفر به اسلامشهر استفاده کنید. در واقع انتخاب مسیر اصلی در غرب تهران بستگی به محل مکان دقیق شما دارد اما به طور کلی می‌توانید از بزرگراه های آزادگان و شهید بابایی برای سفر خود استفاده کنید.

    غرب تهران

    جنوب تهران

    از جنوب تهران نیز می‌توانید از بزرگراه‌ ها و جاده ‌های مختلف مانند بزرگراه نیایش و جاده ورامین برای سفر به اسلامشهر استفاده کنید.

    مرکز تهران

    اتوبان همت و جاده اسلامشهر یکی از بهترین مسیر ها برای افرادی است که می خواهند از مرکز تهران به اسلامشهر سفر کنند.
    توجه داشته باشید که استفاده از اپلیکیشن های مختلف مسیر یابی، می توان بهترین مسیر را در زمانی که قصد شروع سفر خود را دارید، برایتان مشخص کند.


    بهترین روش سفر از تهران به اسلامشهر

    هر یک از روش های گفته شده مزایای منحصر به فرد خود را دارند. از این رو نمی توان یک روش را به عنوان بهترین راه سفر به اسلامشهر مشخص کرد. به عنوان مقال سفر با اتوبوس از همه روش ها اقتصادی تر است.

    از طرفی دیگر ماشین شخصی راحت ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به اسلامشهر دانسته می شود. یا به عنوان نمونه دیگر، سفر با موتورسیکلت بسیار لذت بخش تر است. به همین دلیل نیز افراد بایستی مطابق با شرایط خود، بهترین روش سفر از تهران به اسلامشهر را تعیین کنند.

    در اینجا از شما دعوت میکنیم تا از مقاله چطور از تهران به صفادشت بریم؟ نیز دیدن نمایید.


    جمع بندی

    برای رفتن از تهران به اسلامشهر راه‌ های گوناگون و متنوعی را پیش رو دارید و می توانید با توجه به شرایط خود از هر یک از روش‌ های متداول شامل استفاده از اتوبوس و مترو، رانندگی با خودرو شخصی و یا سرویس‌های اینترنتی مثل تاکسی یا اسنپ استفاده کنید.

    بخوانید
    بهترین فروشگاه پرده تهران [تلفن،آدرس] معرفی 10 پرده فروشی

    هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند که در این مقاله به طور کامل به بررسی آن ها پرداختیم. شما هم بهتر است تا با در نظر گرفتن شرایط خود، یک روش مناسب را برای سفر به اسلامشهر انتخاب کنید.

    با امتیاز به مقاله از ما حمایت کنید😍

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    تیم نویسندگی سایت مرجع در تهران

    این مقاله به کوشش اعضای تیم محتوای سایت در تهران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا